vineri, 21 mai 2010

"Mi-a aparut in vis un astrolog"

Mi-a aparut in vis un astrolog:
Purta tiara de margaritare;
Avea surasul tau si ochii tai.

Il cunosteam si nu-l cunosteam.
Era ca o amintire nedeslusita,
O dulce amintire ce-mi imblanzea
Si-mi impungea in acelasi timp inima.
--Ai o neliniste?m-a intrebat cu glas straniu.
--Am o neliniste,am raspuns;am o neliniste
Ca totdeauna de cand Daim mi-e draga,
Mi-e draga si n-o am langa mine.

Mi-a vorbit iar,cu patos,solemn,si m-am mirat;
Mi-a zis:As putea oare sa am cinstea
A cunoaste,domnul meu,ce neliniste ai?
--Nelinistea mea e o nebunie;nelinistea mea e o copilarie...
--Totusi poftesc cu respect,domnul meu,
Sa aflu ce este.In amorul domniei-tale
Toate nebuniile si toate copilariile
Sunt ramasiti din tineretea lumii
Pe care le-au iubit zeii cand si ei se alintau ca oamenii
.......................................................... Mihail Sadoveanu volumul de poezii "DAIM"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu